Home » FAQ – veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over alles rond registratie, accreditatie, VOG, punten, activiteiten en scholing.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op »
Het niet meer kunnen inloggen kan verschillende redenen hebben:
- u heeft een account aangemaakt, maar daarna geen dossier ingediend. Dit account wordt automatisch verwijdert na 4 weken.
- uw account staat op inactief. Redenen hiervoor kunnen zijn: het niet tijdig betalen van de factuur, het niet tijdig indienen van uw herregistratie.
- u gebruikt uw e-mailadres bij gebruikersnaam om in te loggen. Uw gebruikersnaam is uw registratienummer
- u heeft de gegevens van uw inlog gekopieerd vanaf de e-mail die u heeft ontvangen bij de start van uw registratie. het is dan mogelijk dat u niet alleen de inloggegevens heeft gekopieerd, maar ook de spatie voor of na deze gegevens. Pe-online ziet dit als een leesteken.
- er staat BIG- in het veld van waar u uw gebruikersnaam noteert. Haal deze gegevens eerst weg voordat u uw gebruikersnaam (registratienummer) invoert.
Onder uw huidige registratieperiode of aanmeldperiode staat een oogje. Hier kunnen verschillende benamingen staan:
Als u zich wilt aanmelden voor een registratie Plus staat er 'dossier indienen': klik hierop en voeg de documenten toe*. Als u alle documenten hebt toegevoegd klikt u op verstuur.
Als u uw registratie Basis wilt veranderen in een registratie Plus ziet u 'aanmelden' staan. Klik hierop en voeg de documenten toe*. Als u alle documenten hebt toegevoegd klikt u op verstuur.
Heeft u het dossier terug gestuurd gekregen dan staat er 'opnieuw indienen' klik hierop en voeg de documenten toe*. Als u alle documenten hebt toegevoegd klikt u op verstuur.
Indien u uw herregistratie Plus wilt indienen Moet u rekening houden met verschillende aspecten:
- heeft u op alle trajecten en in totaal voldoende punten behaald? M.a.w. zijn alle bolletjes groen?
- U kunt maximaal 3 maanden voor het einde van uw registratieperiode uw herregistratie indienen. Wilt u eerder uw herregistratie indienen? Neem dan contact op met Registerplein.
-*vergeet niet de VOG per post toe te sturen
Indien u geregistreerd bent in het type registratie Basis of Aspirant kunt u geen activiteiten toevoegen.
Ook kunt u geen activiteiten toevoegen die in de toekomst liggen.
Hiervoor logt in in PE-Online, en kunt u in het hoofdscherm via de button \"+ Extra register\" een registratie in een ander register aanvragen. klik op het wenselijke register en volg de stappen.
Heeft u reeds betaald voor de eerste aanmelding? Volg dan onderstaande stappen:
- U kiest, na het toevoegen van de in het reglement gevraagde documenten bij de betalingsoptie voor \"Banktransfer\".
Er wordt naar uw e-mailadres een factuur gestuurd met het verzoek deze te betalen. U kunt dit bericht negeren. - Na het indienen van uw dossier in het nieuwe register, dient u een e-mail naar info@registerplein.nl te sturen met het verzoek om de reeds betaalde kosten van uw registratie om te zetten, mocht u teveel hebben betaald, dan graag een verzoek om teruggave, vermeld hierbij uw bankrekeninggegevens.
- Indien u te weinig heeft betaald, dan ontvangt u een aanvullende factuur.
Heeft u de factuur van uw eerste aanmelding niet betaald? Volg dan onderstaande stappen:
- Betaal de factuur van de nieuwe aanmelding.
- Stuur een e-mail naar info@registerplein.nl om uw oude aanvraag op inactief te zetten. U ontvangt dan geen betaalherinneringen meer van uw eerdere aanvraag.
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Nee, alleen punten behaald tijdens uw huidige registratieperiode tellen mee.
U kunt uw in het verleden behaalde scholing wel opvoeren. Deze tellen niet mee voor uw huidige registratieperiode, maar worden wel opgenomen in de lijst overzicht activiteiten.
Zo heeft u een volledig overzicht van uw scholingsactiviteiten.
Uw registratie wordt automatisch met een jaar verlengd, tenzij u tijdig, dat wil zeggen tot uiterlijk één maand voor de start van het nieuwe factuurjaar (niet te verwarren met registratiejaar), opzegt.
Uw factuurdatum is zichtbaar in uw online dossier onder het kopje 'account'.
Een factuurdatum hoeft niet altijd gelijk te zijn aan de ingangsdatum van een registratie. Redenen hiervan kunnen zijn: het tussentijds overstappen naar een ander type registratie, of het eerder willen herregistreren.
U kunt uw opzegging per e-mail sturen naar administratie@registerplein.nl, onder vermelding van uw registratienummer en de reden van opzegging. U ontvangt een bevestiging van deze opzegging. Bewaar deze goed.
Als u naar het inlogscherm van PE online gaat, staat er onderaan de pagina:
Activiteiten kunt u toevoegen door in te loggen in uw online dossier.
nadat u bent ingelogd ziet u in de balk bovenaan 'Toevoegen' staan. Klik hierop.
Vul de datum in waarop het certificaat is afgegeven / de activiteit heeft plaatsgevonden en klik op volgende.
klik op de v rechts op de balk en kies de activiteit die u wilt toevoegen.
Vul de gegevens in en voeg het bewijsmateriaal toe. Voor geaccrediteerde scholing moet u ook een ID nummer invullen. Deze kunt u vinden in onze scholingsagenda.
klik op verstuur.
Een uitgebreide beschrijving vindt u bij onze stappenplan.
In de zomer van 2019 is fraude met gekopieerde en geüploade VOG's aan het licht gekomen. Registerplein staat voor kwaliteit en wil deze kwaliteit blijven borgen. Dit is alleen mogelijk door de originele VOG (op papier) op echtheid te controleren. Er is helaas is geen andere mogelijkheid om een gewaarmerkte VOG te verkrijgen.
Daarom ontvangen van u graag uw originele VOG.
U stuurt uw VOG naar het volgende postadres: Registerplein, t.a.v. beroepsregistratie, Koningin Wilhelminalaan 3, 3527 LA Utrecht.
Wilt u uw originele VOG retour ontvangen? Dat is mogelijk. Sluit dan een aan u zelf geadresseerde én voldoende gefrankeerde envelop bij.
Originele VOG\'s worden op echt gecontroleerd en daarna door Registerplein vernietigd, tenzij u een (aan u zelf) geadresseerde én (voldoende) gefrankeerde envelop heeft bijgevoegd. Registerplein koppelt na ontvangst de VOG aan uw dossier en deze is dan in te zien bij uw account.
Tot 1 januari 2020 accepteert Registerplein gescande diploma\'s. Geüploade diploma\'s waar twijfel over bestond werden gecheckt bij de uitgevende instantie. Dit werd altijd gedaan in overleg met de professional.
In 2019 bereikte Registerplein het bericht dat er gefraudeerd wordt met diploma\'s. Met name de sectoren techniek en zorg werden genoemd. Dit heeft Registerplein doen besluiten om de echtheid van diploma's strenger te gaan controleren.
Daarom dient u vanaf 1 januari 2020 naast de scan van uw diploma ook een gewaarmerkt uittreksel uit het DUO-diplomaregister aan te tonen.
Hoe en waar kunt u dit uittreksel opvragen?
Van veel diploma\'s is bij DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) een uittreksel van de diplomagegevens beschikbaar. Deze kunt u digitaal opvragen en downloaden. U krijgt dan een gewaarmerkt uittreksel dat digitaal is ondertekend door DUO.
Om dit uittreksel te downloaden klikt u hier>>
Geldt dit voor alle diploma's?
Indien uw diploma is behaald na 1996 (HBO) of na 2007 (MBO) dient u ook een uittreksel uit het diplomaregister toe te voegen. Is uw diploma niet opgenomen bij DUO, dan volstaat alleen de scan van uw diploma.
Wat zijn de kosten?
- MBO-diploma\'s vanaf 2007 zijn gratis op te vragen.
- HBO-diploma\'s vanaf 1996 zijn gratis op te vragen.
Digitaal uittreksel
Een digitaal uittreksel van DUO is voorzien van een digitale handtekening. Registerplein ontvangt het door DUO afgegeven Pdf. Bij bewerken van het Pdf - bijv. omzetten naar WORD - verdwijnt deze handtekening. Deze wordt dan niet meer door Registerplein geaccepteerd.
Wanneer moet u dit uittreksel aantonen?
Bij het indienen van uw dossier uploadt u uw diploma + het digitale uittreksel van DUO.
Dit geldt voor MBO-diploma\'s die zijn afgegeven zijn na 1 januari 2007 en HBO-diploma\'s die zijn afgegeven na 1 januari 1996.
Heeft u een diploma van voor genoemde data dan hoeft u geen DUO-uittreksel toe te voegen. Het mag wel, maar de kosten voor een dergelijke aanvraag zijn substantieel.
Voor die diploma\'s voor genoemde data wordt bij twijfel over de echtheid - met uw medeweten - navraag gedaan bij de afgevende instantie.
Deze nieuwe werkwijze is alleen van toepassing op nieuwe registraties.
Met registratie wilt u laten zien dat u doet aan permanente educatie. Dat wil zeggen een leven lang leren. Dat is de reden dat oude activiteiten niet mee kunnen tellen voor een huidige registratieperiode.
ja dat mag, alleen niet onder de regel van geaccrediteerde deskundigheidsbevordering. Door Registerplein geaccrediteerde scholing wil zeggen dat Registerplein de scholing heeft getoetst op de door de beroepsvereniging geleverde o.a. competenties. De scholing kan opgevoerd worden op de regel 'overige (scholings) activiteiten'.
Scholingen die door andere partijen zijn geaccrediteerd zijn op een andere wijze getoetst.
Een uitzondering is het register Clientondersteuners. Clientondersteuners zonder SKJ registratie mogen ook SKJ geaccrediteerde scholingen toevoegen.
Deze vindt u onder de knop 'Toevoegen' in uw online dossier.
U kunt kiezen om een eigen ontwikkelplan up te loaden of het format Ontwikkelplan Registerplein te gebruiken. Beide zijn goed.
Intervisie kan op 2 manieren worden afgetekend:
- door uw mede-intervisanten.
- door uw werkgever. belangrijk is wel dat alle namen van de mede-intervisanten bekend zijn.
Op de website van Registerplein staat bij uw register - 'formats' een verklaring reflectie die u kunt gebruiken voor opgave van uw reflectieactiviteiten.
Let op: bij het register Sociaal Werkers moeten de datums per stuk worden opgevoerd. Er mogen wel meerdere datums op 1 formulier staan U kunt het formulier dan meerdere keren gebruiken.
In het register Sociaal werkers zijn de herregistratie eisen niet in uren benoemd maar in ontwikkelactiviteiten en reflectieactiviteiten. Elke activiteit is 1.
Bij elke activiteit kunt u wel invoeren hoeveel uur u aan de activiteit besteed heeft.
Om een registratie Plus aan te vragen dient u uw dossier registratie Basis in te dienen. Dit kunt u doen door op de button 'aanmelden' te klikken onder de periode van de registratie Basis.