Home » FAQ
Veel gestelde vragen
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over alles rond registratie, accreditatie, VOG, punten, activiteiten en scholing.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op »
Heeft uw een vraag over PE-online, kijkt u dan ook eens op de FAQ (veel gestelde vragen) pagina van PE-online >>
Als reflectie onderdeel is van een training tellen die uren ook mee voor de accreditatie. Reflectie op zich kan niet geaccrediteerd worden.
Als opleider kunt u bezwaar maken binnen 6 weken nadat uw accreditatieaanvraag is goedgekeurd. Professionals kunnen geen bezwaar maken tegen het toekennen van punten.
Nee, u kunt een aanvraag indienen tot 12 maanden na de aanvang van de cursus.
Via het online systeem PE-online. Eerst maakt u een account aan. Daarna kunt u autorisatie aanvragen. Hierbij wordt gekeken of u opleidingen aanbiedt die aansluiten bij de beroepsregisters. Nadat de autorisatie is goedgekeurd kan er accreditatie worden aangevraagd. Accreditatie vraagt u aan per opleiding.
Kijk ook in het menu onder 'Accreditatie' bij Hoe werkt het.
Ga naar 'Mijn Registerplein' en kies de button 'account aanmaken' voor opleiders. Vul de gevraagde gegevens in en binnen 15 minuten ontvangt u uw inloggegevens op het opgegeven e-mailadres.
Kijk ook in het menu onder 'Accreditatie' bij Hoe werkt het.
Bij het verlenen van autorisatie wordt gekeken of u opleidingen aanbiedt die aansluiten bij de beroepsregisters.
Nadat een account in PE-online heeft aangemaakt, gaat u via ‘Mijn Registerplein’ naar ‘Inloggen voor opleiders’. U komt nu in het autorisatiescherm. Kies hier uit het rijtje beroepsorganisaties voor Registerplein en dien het autorisatieverzoek in. Binnen één week ontvangt u een e-mail met goedkeuring om bij Registerplein te accrediteren. Afwijzingen worden altijd onderbouwd.
Heeft u al een PE-online account en wilt u Registerplein hieraan toevoegen? Ga naar de tab 'autorisatie' in uw online omgeving en klik op 'autorisatie aanvragen'.
TIP:
Registerplein staat onderaan in de rij van beroepsorganisaties
Als u geen autorisatie heeft aangevraagd of deze is niet goed gekeurd, kunt u nog geen accreditatie aanvragen. Vraag alsnog autorisatie aan in uw online omgeving.
- Open de betreffende aanvraag;
- Klik het blok 'Uitvoeringsgegevens' open
- en klik vervolgens op de knop 'Uitvoeringen beheren'.
Op de pagina Uitvoeringen beheren is het mogelijk om uitvoeringen te wijzigen, verwijderen of om nieuwe data toe te voegen.
Dan is waarschijnlijk de accreditatie verlopen. Vraag de accreditatie dan opnieuw aan.
Als u klikt op 'accreditatieaanvraag indienen' > 'nieuwe aanvraag' dan krijgt u de vraag om de gegevens te kopiëren van een eerder gemaakte aanvraag. Controleer de gegevens en pas aan waar nodig. Let u hierbij wel op dat u de gegevens die u kopieert extra controleert (op verouderde bestanden en datums).
Klik in uw online omgeving op het tabblad 'Presentie' en vervolgens op 'toevoegen presentie'. U kunt nu de cursus selecteren waarvoor u presentie wilt toevoegen.
Dat is zeker mogelijk. Voor een extra bedrag van €45,- (ex BTW) per accreditatieaanvraag kan Registerplein de aanvraag voor u verzorgen. Dit is alleen mogelijk als alle benodigde documenten worden aangeleverd (zoals: programma, teksten, ed.) en de accreditatie alleen bij Registerplein wordt aangevraagd.
Kijk hier voor meer informatie.
Wilt u hierover meer weten? Stuur een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl
Als u gaat naar het tabblad 'Instituut gegevens' kunt u bij 'Instellingen' en 'Meldingen' de gegevens aanpassen. Als tip geeft Registerplein om meldingen niet op 'nooit' te zetten.
De facturen worden naar u verstuurd via het systeem en staan bij 'Berichten'.
Nee dat is helaas niet mogelijk. Registerplein adviseert dan ook om een speciaal e-mailadres aan te maken dat kan worden gebruikt voor de accreditatie. Zo kunnen meerdere collega's inloggen op hetzelfde account.
Ja bij 'Instituut gegevens' kunt u het e-mailadres wijzigen.
Nee dat is helaas niet mogelijk. Hiervoor dient u contact op te nemen met Xaurum. Zie Pe-online (pe-online.org)
Vanaf het moment dat de accreditatie in behandeling wordt genomen wordt uw accreditatieaanvraag geblokkeerd. Dit houdt in dat u geen wijzigingen meer kunt aanbrengen. Registerplein kan de aanvraag deblokkeren, stuur hiervoor een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl . Heeft u de opleiding gelijk bij meerdere aanbieders aangevraagd, dan moeten al deze aanbieders de aanvraag deblokkeren.
Als de opleiding heeft plaatsgevonden binnen de accreditatieperiode kunt u de gegevens op het certificaat zetten. Heeft de opleiding plaatsgevonden buiten de accreditatieperiode kan de cursist de punten niet toevoegen aan de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering. Deze zal dan moeten worden opgevoerd bij 'overige (scholings-) activiteiten'.
Nee. De periode gaat pas oplopen na de eerste uitvoeringsdatum. Heeft u geen uitvoering ingediend, dan gaat de accreditatieperiode direct lopen. Zo kunt u accreditatieperioden op elkaar laten aansluiten.
Mocht u bij een E-learning een specifieke ingangsdatum wensen, geeft dit tijdens de aanvraag aan (bijvoorbeeld als bijlage bij Bijlage(n) voor accreditatiecommissie).
Tijdens de accreditatieaanvraag zet Registerplein uw cursus in de agenda. Is uw aanvraag verlopen dan is de cursus niet zichtbaar.
Ja dat is mogelijk. Dit kunt u aangeven tijdens de aanvraag.
Registerplein heeft een handige Checklist gemaakt. Deze kunt u hier vinden
De kosten voor accreditatie zijn:
Periode | Bedrag |
1 jaar | € 130,00 excl. BTW |
3 jaar | € 265,00 excl. BTW |
Na 9 betalende accreditatieaanvragen binnen het lopende jaar is elke 10e accreditatie gratis!
Accreditatie in laten vullen door Registerplein
Het is voor opleiders nu ook mogelijk om de accreditatieaanvraag door Registerplein in te laten vullen. Voor een extra bedrag van €45,- (ex BTW) per accreditatieaanvraag kan Registerplein de aanvraag voor u verzorgen.
Dit is alleen mogelijk als alle benodigde documenten worden aangeleverd (zoals: programma, teksten, ed.) en de accreditatie alleen bij Registerplein wordt aangevraagd. Wilt u hierover meer weten? Stuur hiervoor een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl.
Dat kan. Na 9 betalende accreditatieaanvragen binnen het lopende jaar is elke 10e accreditatie gratis!
Binnen 1 aanvraag kunt u alle relevant beroepsgroepen aanvinken. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. U betaald per accreditatie niet per beroepsgroep.
Ja dat is mogelijk. Mits de e-learning aansluit bij de beroepsrelevantie van een register.
1 uur netto scholing is 1 punt. nadat uw opleiding is goedgekeurd krijgt u van Registerplein een voorbeeld tekst wat u kunt gebruiken op uw certificaat/ bewijs van deelname. Daar staat precies hoeveel punten uw scholing krijgt per aangevraagd register.
Nee. Opleidingen worden per opleiding geaccrediteerd.
Ja dat mag. Als de inhoud en studiebelastingsuren van de opleiding maar hetzelfde is.
Nee dat is niet mogelijk. Als een opleiding wijzigt qua inhoud of studie-uren, dan dient er een nieuwe aanvraag te worden ingediend.
Rechts bovenin heeft u de mogelijkheid om de taal te wijzigen. Klik op NL en de taal staat op Nederlands.
Deze gegevens komen in de openbare cursusagenda te staan en zijn inzichtelijk voor iedereen. Vragen waar het oogje niet bij staat zijn alleen inzichtelijk voor u en Registerplein.