Home » FAQ

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over alles rond registratie, accreditatie, VOG, punten, activiteiten en scholing.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op »

Kan reflectie ook geaccrediteerd worden?

Als reflectie onderdeel is van een training tellen die uren ook mee voor de accreditatie. Reflectie op zich kan niet geaccrediteerd worden.

Ik ben het niet eens met de puntentelling. Kan ik bezwaar maken?

Als opleider kunt u bezwaar maken binnen 6 weken nadat uw accreditatieaanvraag is goedgekeurd. Professionals kunnen geen bezwaar maken tegen het toekennen van punten.

Ik heb 3 maanden geleden een training gegeven. Ben ik te laat om deze te laten accrediteren?

Nee, u kunt een aanvraag indienen tot 12 maanden na de aanvang van de cursus.

Hoe vraag ik accreditatie aan?

Via het online systeem PE-online. Eerst maakt u een account aan. Daarna kunt u autorisatie aanvragen. Hierbij wordt gekeken of u opleidingen aanbiedt die aansluiten bij de beroepsregisters. Nadat de autorisatie is goedgekeurd kan er accreditatie worden aangevraagd. Accreditatie vraagt u aan per opleiding.

Kijk ook in het menu onder 'Accreditatie' bij Hoe werkt het.

Hoe maak ik een account aan?

Ga naar 'Mijn Registerplein' en kies de button 'account aanmaken' voor opleiders. Vul de gevraagde gegevens in en binnen 15 minuten ontvangt u uw inloggegevens op het opgegeven e-mailadres.

Kijk ook in het menu onder 'Accreditatie' bij Hoe werkt het.

Wat is autorisatie?

Bij het verlenen van autorisatie wordt gekeken of u opleidingen aanbiedt die aansluiten bij de beroepsregisters.

Hoe vraag ik autorisatie aan?

Nadat een account in PE-online heeft aangemaakt, gaat u via ‘Mijn Registerplein’ naar ‘Inloggen voor opleiders’. U komt nu in het autorisatiescherm. Kies hier uit het rijtje beroepsorganisaties voor Registerplein en dien het autorisatieverzoek in. Binnen één week ontvangt u een e-mail met goedkeuring om bij Registerplein te accrediteren. Afwijzingen worden altijd onderbouwd.

Heeft u al een PE-online account en wilt u Registerplein hieraan toevoegen? Ga naar de tab 'autorisatie' in uw online omgeving en klik op 'autorisatie aanvragen'.

TIP:

Registerplein staat onderaan in de rij van beroepsorganisaties

Waarom zie ik Registerplein niet in mijn lijst om accreditatie aan te vragen?

Als u geen autorisatie heeft aangevraagd of deze is niet goed gekeurd, kunt u nog geen accreditatie aanvragen. Vraag alsnog autorisatie aan in uw online omgeving.

Hoe voeg ik een nieuwe uitvoeringsdatum toe?
  • Open de betreffende aanvraag;
  • Klik het blok 'Uitvoeringsgegevens' open
  • en klik vervolgens op de knop 'Uitvoeringen beheren'.

 Op de pagina Uitvoeringen beheren is het mogelijk om uitvoeringen te wijzigen, verwijderen of om nieuwe data toe te voegen.

Ik kan geen uitvoeringen toevoegen. Hoe kan dat?

Dan is waarschijnlijk de accreditatie verlopen. Vraag de accreditatie dan opnieuw aan.

Hoe verleng ik mijn accreditatietermijn van mijn cursus?

Als u klikt op 'accreditatieaanvraag indienen' > 'nieuwe aanvraag' dan krijgt u de vraag om de gegevens te kopiëren van een eerder gemaakte aanvraag. Controleer de gegevens en pas aan waar nodig. Let u hierbij wel op dat u de gegevens die u kopieert extra controleert (op verouderde bestanden en datums).

Hoe voer ik presentie in?

Klik in uw online omgeving op het tabblad 'Presentie' en vervolgens op 'toevoegen presentie'. U kunt nu de cursus selecteren waarvoor u presentie wilt toevoegen.

Ik heb weinig tijd. Is het mogelijk dat Registerplein mijn accreditatieaanvraag indient?

Dat is zeker mogelijk. Voor een extra bedrag van €45,- (ex BTW) per accreditatieaanvraag kan Registerplein de aanvraag voor u verzorgen. Dit is alleen mogelijk als alle benodigde documenten worden aangeleverd (zoals: programma, teksten, ed.) en de accreditatie alleen bij Registerplein wordt aangevraagd.

Kijk hier voor meer informatie.

Wilt u hierover meer weten? Stuur een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl

Ik krijg geen berichten. Hoe zet ik de meldingen aan?

Als u gaat naar het tabblad 'Instituut gegevens' kunt u bij 'Instellingen' en 'Meldingen' de gegevens aanpassen. Als tip geeft Registerplein om meldingen niet op 'nooit' te zetten.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

De facturen worden naar u verstuurd via het systeem en staan bij 'Berichten'.

Kan mijn collega een eigen inlog krijgen om accreditatie aan te vragen?

Nee dat is helaas niet mogelijk. Registerplein adviseert dan ook om een speciaal e-mailadres aan te maken dat kan worden gebruikt voor de accreditatie. Zo kunnen meerdere collega's inloggen op hetzelfde account.

Ik heb mijn privé e-mailadres gebruikt voor het opleidersaccount. Kan ik dit wijzigen?

Ja bij 'Instituut gegevens' kunt u het e-mailadres wijzigen.

Mijn collega beheerde het opleidersaccount maar deze collega is niet meer werkzaam bij ons.. Kunt u het e-mailadres voor mij wijzigen?

Nee dat is helaas niet mogelijk. Hiervoor dient u contact op te nemen met Xaurum. Zie Pe-online (pe-online.org)

Ik wil iets wijzigen in mijn aanvraag maar dat is niet meer mogelijk. Wat moet ik doen?

Vanaf het moment dat de accreditatie in behandeling wordt genomen wordt uw accreditatieaanvraag geblokkeerd. Dit houdt in dat u geen wijzigingen meer kunt aanbrengen. Registerplein kan de aanvraag deblokkeren, stuur hiervoor een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl . Heeft u de opleiding gelijk bij meerdere aanbieders aangevraagd, dan moeten al deze aanbieders de aanvraag deblokkeren.

Mijn accreditatieperiode is verlopen. Kan ik deze punten nog op de certificaten zetten.

Als de opleiding heeft plaatsgevonden binnen de accreditatieperiode kunt u de gegevens op het certificaat zetten. Heeft de opleiding plaatsgevonden buiten de accreditatieperiode kan de cursist de punten niet toevoegen aan de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering. Deze zal dan moeten worden opgevoerd bij 'overige (scholings-) activiteiten'.

Ik wil accreditatie aanvragen voor een training die pas over 3 maanden start. Gaat mijn periode gelijk lopen na goedkeuring?

Nee. De periode gaat pas oplopen na de eerste uitvoeringsdatum. Heeft u geen uitvoering ingediend, dan gaat de accreditatieperiode direct lopen. Zo kunt u accreditatieperioden op elkaar laten aansluiten.

Mocht u bij een E-learning een specifieke ingangsdatum wensen, geeft dit tijdens de aanvraag aan (bijvoorbeeld als bijlage bij Bijlage(n) voor accreditatiecommissie).

Mijn cursus is niet zichtbaar in de cursusagenda. Hoe kan dat?

Tijdens de accreditatieaanvraag zet Registerplein uw cursus in de agenda. Is uw aanvraag verlopen dan is de cursus niet zichtbaar.

Ik wil dat een cursus niet zichtbaar is in de cursusagenda omdat het een interne training betreft. Kan dat?

Ja dat is mogelijk. Dit kunt u aangeven tijdens de aanvraag.

Is er een overzicht van de vragen die tegenkom bij een accreditatieaanvraag?

Registerplein heeft een handige Checklist gemaakt. Deze kunt u hier vinden

Wat kost een accreditatieaanvraag?

De kosten voor accreditatie zijn:

Periode Bedrag
1 jaar € 130,00 excl. BTW
3 jaar € 265,00 excl. BTW

Na 9 betalende accreditatieaanvragen binnen het lopende jaar is elke 10e accreditatie gratis!

Accreditatie in laten vullen door Registerplein

Het is voor opleiders nu ook mogelijk om de accreditatieaanvraag door Registerplein in te laten vullen. Voor een extra bedrag van €45,- (ex BTW) per accreditatieaanvraag kan Registerplein de aanvraag voor u verzorgen.

Dit is alleen mogelijk als alle benodigde documenten worden aangeleverd (zoals: programma, teksten, ed.) en de accreditatie alleen bij Registerplein wordt aangevraagd. Wilt u hierover meer weten? Stuur hiervoor een e-mail naar accreditatie@registerplein.nl.

Van een collega opleider hoorde ik dat hij soms gratis mag accrediteren. Hoe zit dat?

Dat kan. Na 9 betalende accreditatieaanvragen binnen het lopende jaar is elke 10e accreditatie gratis!

Ik wil voor meerdere beroepsgroepen binnen Registerplein accreditatie aanvragen. Zijn daar extra kosten aan verbonden?

Binnen 1 aanvraag kunt u alle relevant beroepsgroepen aanvinken. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. U betaald per accreditatie niet per beroepsgroep.

Kan ik accreditatie aanvragen voor mijn e-learning?

Ja dat is mogelijk. Mits de e-learning aansluit bij de beroepsrelevantie van een register.

Hoeveel punten krijgt mijn opleiding als ik accreditatie aanvraag?

1 uur netto scholing is 1 punt. nadat uw opleiding is goedgekeurd krijgt u van Registerplein een voorbeeld tekst wat u kunt gebruiken op uw certificaat/ bewijs van deelname. Daar staat precies hoeveel punten uw scholing krijgt per aangevraagd register.

Als mijn opleiding is geaccrediteerd, ben ik dan ook als opleidingsinstituut geaccrediteerd?

Nee. Opleidingen worden per opleiding geaccrediteerd.

Onze opleiding wordt verzorgt door een ingehuurde trainer. Mag dat?

Ja dat mag. Als de inhoud en studiebelastingsuren van de opleiding maar hetzelfde is.

Onze training is gewijzigd, maar mijn accreditatieperiode loopt nog een half jaar. Kan ik ons nieuwe programma toevoegen aan de huidige periode?

Nee dat is niet mogelijk. Als een opleiding wijzigt qua inhoud of studie-uren, dan dient er een nieuwe aanvraag te worden ingediend.

Mijn PE-online omgeving staat op een andere taal. Kan ik dit naar Nederlands wijzigen?

Rechts bovenin heeft u de mogelijkheid om de taal te wijzigen. Klik op NL en de taal staat op Nederlands.

Achter sommige vragen in mijn accreditatieaanvraag staat een 'oogje'. Wat betekent dat?

Deze gegevens komen in de openbare cursusagenda te staan en zijn inzichtelijk voor iedereen. Vragen waar het oogje niet bij staat zijn alleen inzichtelijk voor u en Registerplein.